DERS KAYDI & KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

30-01-2018

DERS KAYDI & KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

 

Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  1.  Kayıt yenilemeler 30 Ocak – 04 Şubat  2018 tarihleri arasında internet aracılığı ile yapılacaktır.
  2.  Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
  3.  Hazırlık sınıfı öğrencilerimizin sorumlu oldukları dersler sistem tarafından yükleneceğinden, adres bilgisi güncellemesi yaparak ve ders seçimi butonundaki “Kaydı Tamamla “işlemini yapmaları gerekmektedir.
  4.  Öğrencilerimiz,

* DEBİS kullanıcı  adı ve şifrelerini  kullanarak sisteme giriş yapabilirler.

* DEBİS   kullanıcı   adı:   numaranız@ogr.deu.edu.tr    şeklindedir.    Şifre:     daha  önce   hiç   değiştirmediyseniz,   doğum tarihinizdir. (Gün/Ay/Yıl) (sınav notlarını öğrenmek için DEBİS sistemini kullanmış olanların aynı kullanıcı  adları ve şifreleri geçerlidir.)

  1. 5. Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci adı belirtip herhangi bir İş Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
  2. 6. 04 Şubat 2018 günü saat  17:00’  de kayıt yenileme sistemi kapatılacak ve sınıf listeleri oluşturulacaktır.
  3. 7. Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, karadag@deu.edu.tr  ve onur.erdogan@deu.edu.tr  iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
  4. 8. Öğrencilerimizin alt yarıyıllardan aldıkları başarısız derslerinde devam muafiyetini kullanmak isteyen öğrenciler 05 Şubat 2018 – 09 Şubat 2018 tarihleri arasında öğrenci işlerine dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir. Uygulaması olan derslerde devam muafiyeti verilmez ancak dersi bir defa almış ve başarısızlık nedeni ile kalınmış ve ders çakışması var ise devam muafiyeti için dilekçe verebilir.
  5. 9. Fakültemizde  Bağıl Değerlendirme Sisteminde Eğitim Verildiğinden;

DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 26 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ VE

GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 32 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

*      Genel not ortalaması  1,79  ve altında  olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri  alamazlar.

*      Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması)  1,80  ve  üzerinde  olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları derslerini alabilirler.

*     Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.

*      Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir.   Not  yükseltmek  amacıyla  tekrarlanılan  derslerde  son  alınan  not  geçerlidir. 

*    Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması vardır.

  1. 10.  İnternet üzerinden kayıt yenileme işleminin adımları aşağıda belirtilmiştir:

*     Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr) yanıp sönen Web Kayıt satırını tıklayarak   http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.

*      DEBİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilecektir. Kullanıcı adınızda numaranız dan sonra sağ tarafta bulunan e-posta sunucusunda öğrenci olduğunuzu belirten  @ogr.deu.edu.tr seçeneğini doğru olarak seçildiğinden emin olunuz.

*      Öğrencinin adres bilgilerindeki eksikliklerin tamamlaması veya adres bilgilerini güncellemesi gerekmektedir.

*      Ders Kayıt ekranında tekrar edilecek dersler ve dönemin dersleri görünecektir.

*      Ders seçiminizi yaptıktan sonra onaylayarak Danışman Hocanızın onaylamasını kontrol emdeniz gerekmektedir..

*      Danışman hocanız onay verdikten sonra Ders Kayıt Formunuzun çıktısını alarak Danışman hocanıza imzalatarak formu öğrenci işlerine teslim etmeniz gerekmektedir. DANIŞMAN ONAYI YAPILMAYAN DERS KAYITLARI GEÇERSİZ OLACAĞINDAN MAĞDUR OLMAMANIZ İÇİN KONTROLLERİNİZİ DİKKATLİ YAPINIZ.

*     Ders seçiminde, herhangi bir sıkıntı varsa seçimin yenilenmesi istenecek, tekrar alınan dersler ile dönemin dersleri arasında çakışmalar kontrol edilmeyecektir. Ancak öğrenci kendi programını gördükten sonra gerek duyarsa seçiminde değişiklik yapılabilir.

*    Ders  seçimi  işleminden  emin  olunduktan  sonra  “Kaydı  Tamamla”  butonunu  tıklayarak  kayıt  yenileme  işlemi tamamlanmış olacaktır. Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.

*                         Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.

 

*Web kayıtlarınızı onaylayıp Danışman hocanıza da onaylattıktan sonra Ders Kayıt Formunu Danışman Hocanıza imzalatarak Öğrenci İşlerine teslim etmeyi unutmayınız.

*05 Şubat 2018 – 09 Şubat 2018 tarihleri arasında öğrenci işlerine dilekçe ile ders alıp bırakma işlemlerini ve ders kaydı yapamayan öğrencilerimizin mazeretlerini belgelemek suretiyle ders kayıtlarını yapabileceklerdir.

16 Şubat 2018 tarihinde Rektörlüğümüz tarafından ders kayıt sistemi kilitleneceğinden bu tarihten sonra ders kaydı yapılamayacaktır.

 

 

ÖĞRENCİLERİMİZE YENİ DÖNEMDE BAŞARILAR DİLERİZ.

DEKANLIK