DERS KAYDI & KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

22-09-2020

DERS KAYDI & KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ  HAKKINDA  DUYURU

 

Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  1. 1. Kayıt yenilemeler 22 Eylül – 02 Ekim  2020 tarihleri arasında internet aracılığı ile yapılacaktır.
  2. 2. Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
  3. 3. Hazırlık sınıfı öğrencilerimizin sorumlu oldukları dersler sistem tarafından yükleneceğinden, adres bilgisi güncellemesi yaparak ve ders seçimi butonundaki “Kaydı Tamamla “işlemini yapmaları gerekmektedir.
  4. 4. Öğrencilerimiz,

* DEBİS kullanıcı  adı ve şifrelerini  kullanarak sisteme giriş yapabilirler.

* DEBİS   kullanıcı   adı:   numaranız@ogr.deu.edu.tr    şeklindedir.    Şifre:     daha  önce   hiç   değiştirmediyseniz,   doğum tarihinizdir. (Gün/Ay/Yıl) (sınav notlarını öğrenmek için DEBİS sistemini kullanmış olanların aynı kullanıcı  adları ve şifreleri geçerlidir.)

  1. 5. Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci adı belirtip herhangi bir Ziraat Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
  2. 6. 02 Ekim 2020 günü saat  17:00’  da kayıt yenileme sistemi kapatılacak ve sınıf listeleri oluşturulacaktır.
  3. 7. Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, ogrisl@deu.edu.tr  iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
  4. 8. 2020-2021 öğretim yılı Güz yarıyılında Üniversitemiz Senato kararı gereği derslere devam mecburiyeti olmadığından ders çakışmalarına bakılmayacaktır.
  5. 9. Fakültemizde  Bağıl Değerlendirme Sisteminde Eğitim Verildiğinden;

DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 26 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

 

DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ VE

GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 32 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

 

BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEÇERLİ OLAN AÇIKLAMA

*      Genel not ortalaması  1,79  ve altında  olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri  alamazlar.

*      Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması)  1,80  ve  üzerinde  olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları derslerini alabilirler.

*     Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.

*      Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir.   Not  yükseltmek  amacıyla  tekrarlanılan  derslerde  son  alınan  not  geçerlidir. 

*    Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması vardır.

*    Açılmayan seçmeli dersleri seçen, ders değiştirme ve ilave ders seçmek isteyen

öğrencilerimiz yukarıda belirtilen kayıt yenileme tarihleri arasında ders kaydı ve kayıt

yenileme işlemlerini yapmak kaydıyla ekle/çıkart işlemlerini 05-07 Ekim 2020

tarihlerinde web kayıt sayfasından yapacaklardır. Web kayıt sitesinde ekle/çıkart

işlemini yapamayan öğrencilerimizin Fakültemiz web sayfasında bulunan ders

değişikliği formunu doldurarak Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmeleri (şahsen veya

eposta ile) gerekmektedir.

*    Azami ders yükü sınırını aşmamak ve ilgili dersin önşartını sağlamak koşuluyla

en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere, önceki yarıyıllarda aldığı

tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması (GNO) 2.5 ve üzeri olan

öğrenciler üst yarıyıldan 1 ders; genel not ortalaması (GNO) 3 ve üzeri olan öğrenciler

üst yarıyıllardan 2 ders alabilirler. Üst yarıyıldan ders almak isteyen öğrenciler web

kayıt sonrasında (05-07 Ekim 2020 tarihlerinde) danışman ve bölüm başkanının onayı

aldıktan sonra dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosu’na (şahsen veya e-posta ile)müracaat

edeceklerdir.

  1. 10.  İnternet üzerinden kayıt yenileme işleminin adımları aşağıda belirtilmiştir:

*     Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr) yanıp sönen Web Kayıt satırını tıklayarak   http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.

*    DEBİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilecektir. Kullanıcı adınızda numaranız dan sonra sağ tarafta bulunan e-posta sunucusunda öğrenci olduğunuzu belirten  @ogr.deu.edu.tr seçeneğini doğru olarak seçildiğinden emin olunuz.

*    Öğrencinin adres bilgilerindeki eksikliklerin tamamlaması veya adres bilgilerini güncellemesi gerekmektedir.

*    Ders Kayıt ekranında tekrar edilecek dersler ve dönemin dersleri görünecektir.

*    3. ve 4. Sınıfta verilmekte olan seçimlik derslerde kontenjan uygulaması vardır.

*    Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında (22 Eylül – 02 Ekim  2020 tarihleri arasında)

İşlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için

danışmanlarıyla irtibata geçmekle yükümlüdürler.

*     Danışman hocanız onay verdikten sonra Ders Kayıtlarınızı sınıf oluşturmalar yapıldıktan sonra (05 Ekim 2020 tarihinde) DEBİS üzerinden kontrol ediniz

*     Ders seçiminde, herhangi bir sıkıntı varsa seçimin yenilenmesi için öğrenci işleri ile irtibata geçerek tekrar kayıt hakkı istenecek,

* E-DEVLET ÜZERİNDEN AKTİF ÖĞRENCİ OLARAK GÖRÜLEBİLMENİZ İÇİN MUTLAKA 22 Eylül 2020 – 02 Ekim 2020 TARİHLERİ ARASINDA DERS KAYDINIZI YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR. (DUİM VE GMİM ÖĞRENCİLERİMİZDEN SATJDA OLUP DERSE GELEMEYECEK DURUMDA OLAN ÖĞRENCİLERİMİZ 2020-2021 ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI İÇİN STAJ YÜKLENMESİ GEREKMEKTEDİR.)

*    Ders  seçimi  işleminden  emin  olunduktan  sonra  “Kaydı  Tamamla”  butonunu  tıklayarak  kayıt  yenileme  işlemi tamamlanmış olacaktır. Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.

 

*                         Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.

 

*Web kayıtlarınızı onaylayıp Danışman hocanız da onayladıktan sonra DEBİS üzerinden ders kayıtlarınızı kontrol ediniz.

 

ÖĞRENCİLERİMİZE YENİ DÖNEMDE BAŞARILAR DİLERİZ.

DEKANLIK

 

Font Boyutunu Değiştir
Kontrast