20.09.2021 – 2021-2022 Güz Dönemi Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme İşlemleri İle İlgili Bilgilendirme
Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları gereğince; Öğrencilerimizin; 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı güz yarıyılı ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini yapmakla yükümlü olup bu hususlarla ilgili aşağıda gerekli bilgi ve açıklamalara göre işlem yapılması gerekmektedir.
Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
- Kayıt yenilemeler 27 Eylül – 29 Eylül 2021 tarihleri arasında internet aracılığı ile yapılacaktır.
- Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
- Hazırlık sınıfı öğrencilerimizin sorumlu oldukları dersler sistem tarafından yükleneceğinden, adres bilgisi güncellemesi yaparak ve ders seçimi butonundaki “Kaydı Tamamla” işlemini yapmaları gerekmektedir.
Öğrencilerimiz,
- DEBİS kullanıcı adı ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler.
- DEBİS kullanıcı adı: numaranız@ogr.deu.edu.tr şeklindedir.
- Şifre: Daha önce hiç değiştirmediyseniz, doğum tarihinizdir. (Gün/Ay/Yıl) (sınav notlarını öğrenmek için DEBİS sistemini kullanmış olanların aynı kullanıcı adları ve şifreleri geçerlidir.)
- Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci adı belirtip herhangi bir Ziraat Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
- 29 Eylül 2021 günü saat 17:30’ da kayıt yenileme sistemi kapatılacak ve sınıf listeleri oluşturulacaktır.
- Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, denz.ogrisl@deu.edu.tr iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
- 2021-2022 öğretim yılı Güz yarıyılında Üniversitemiz Senato kararı gereği; Eğitim ve Sınav Uygulama Esaslarımızda belirtilen devam mecburiyeti şartlarını sağlaması gerekmektedir.
Fakültemizde Bağıl Değerlendirme Sisteminde Eğitim Verildiğinden;
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMLERİNDE
- Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 26 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.
DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ VE GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİNDE
- Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 32 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.
BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEÇERLİ OLAN AÇIKLAMA
- Genel not ortalaması 1,79 ve altında olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri alamazlar.
- Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması) 1,80 ve üzerinde olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri alabilirler.
- Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.
- Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir.
- Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan derslerde son alınan not geçerlidir.
- Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması vardır.
- Açılmayan seçmeli dersleri seçen, ders değiştirme ve ilave ders seçmek isteyen öğrencilerimiz yukarıda belirtilen kayıt yenileme tarihleri arasında ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini yapmak kaydıyla ekle/çıkart işlemlerini 04 – 08 Ekim 2021 tarihleri arasında Fakültemiz web sayfasında bulunan ders değişikliği formunu doldurarak Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmeleri (şahsen veya eposta ile) gerekmektedir.
- Azami ders yükü sınırını aşmamak ve ilgili dersin ön şartını sağlamak koşuluyla en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere, önceki yarıyıllarda aldığı tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması (GNO) 2.5 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıldan 1 ders; genel not ortalaması (GNO) 3 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıllardan 2 ders alabilirler. Üst yarıyıldan ders almak isteyen öğrenciler web kayıt sonrasında (04 – 08 Ekim 2021 tarihleri arasında) danışman ve bölüm başkanının onayı aldıktan sonra dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosu’na (şahsen veya e-posta ile) müracaat edeceklerdir.
İnternet üzerinden DERS kayıt yenileme işleminin adımları aşağıda belirtilmiştir:
- Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr) yanıp sönen Web Kayıt satırını tıklayarak http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.
- DEBİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilecektir. Kullanıcı adınızda numaranız dan sonra sağ tarafta bulunan e-posta sunucusunda öğrenci olduğunuzu belirten @ogr.deu.edu.tr seçeneğini doğru olarak seçildiğinden emin olunuz.
- Öğrencinin adres bilgilerindeki eksikliklerin tamamlaması veya adres bilgilerini güncellemesi gerekmektedir.
- Ders Kayıt ekranında tekrar edilecek dersler ve dönemin dersleri görünecektir.
- ve 4. Sınıfta verilmekte olan seçimlik derslerde kontenjan uygulaması vardır.
- Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında (27 Eylül – 29 Eylül 2021 tarihleri arasında) İşlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için danışmanlarıyla irtibata geçmekle yükümlüdürler.
- Danışman hocanız onay verdikten sonra Ders Kayıtlarınızı sınıf oluşturmalar yapıldıktan sonra (01 Ekim 2021 tarihinde) DEBİS üzerinden kontrol ediniz
- Ders seçiminde, herhangi bir sıkıntı varsa seçimin yenilenmesi için öğrenci işleri ile irtibata geçerek tekrar kayıt hakkı istenecek,
- E-Devlet Üzerinden Aktif Öğrenci Olarak Görülebilmeniz İçin Mutlaka 27 Eylül 2021 – 29 Eylül 2021 Tarihleri Arasında Ders Kaydınızı Yapmanız Gerekmektedir. (DUİM Ve GMİM Öğrencilerimizden Stajda Olup Derse Gelemeyecek Durumda Olan Öğrencilerimiz 2021-2022 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı İçin Açık Deniz Stajı Yüklenmesi Gerekmektedir.)
- Ders seçimi işlemi kontrol edilip doğruluğundan emin olunduktan sonra “Kaydı Tamamla” butonunu tıklayarak kayıt yenileme işlemi tamamlanmış olacaktır. (Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.)
ÖNEMLİ BİLGİ VE AÇIKLAMALAR
- SINIF öğrencileri ders kayıtlarını yaparken mezuniyet aşamasında olduklarını unutmamalı ve 240 AKTS’lik derslerden başarılı olması ve GNO 4 üzerinden 2.00 olmalıdır. Yarıyıl bazında AKTS’lerinizi (Her yarıyılda 30 AKTS olacak şekilde) kontrol ediniz. Ders seçimlerinizi yukarıda ki açılamalar doğrultusunda atanmış akademik danışman hocanız ile birlikte kaydınızı tamamlayınız.
- Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.
- Web kayıtlarınızı onaylayıp danışman hocanız da onayladıktan sonra DEBİS üzerinden ders kayıtlarınızı kontrol ediniz.
- Salgınla mücadele kapsamında ilgili Bakanlıkların, YÖK, Valilik (İl Hıfz-ısıhha Kurulu), Üniversitemiz ile Fakültemizin belirlediği talimat ve kurallara uyulması gerekmektedir.
- Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları’nın 32 nci maddesine göre adres ve iletişim bilgilerinin en az bir hafta içerisinde güncellemeleri gerekmektedir. Öğrencilerimizin mağdur ve hak kayıpların meydan verilmemesi için ORACLE Öğrenci Otomasyon Sistemindeki adres ve iletişim bilgilerinin doğru ve güncel olması gerekmektedir. Hatalı veya eksik olmasından dolayı; Öğrencilerimiz ile yapılan resmi yazışmalar sistemde belirtilen adreslerine tebligat yapılmış sayılacaktır. Resmi yazı ve tebligatların öğrencilerimize ulaşmaması nedeniyle oluşabilecek hak kayıplarından Fakültemizin sorumlu olmayacağını bildirir, öğrencilerimize başarılı ve sağlıklı günler dileriz.