Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme İşlemleri Duyurusu
2024-2025 eğitim ve öğretim yılı güz yarıyılında ders kaydı ve kayıt yenileme yaptıracak tüm öğrencilerimiz, Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerini yapmakla yükümlüdürler.
Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
1. Kayıt yenilemeler 23 – 26 Eylül 2024 tarihleri arasında internet aracılığı ile yapılacaktır. Sistem 23 Eylül 2024’ de saat 10:00’da açılacak, 26 Eylül 2024 saat 17:30 da kapanacaktır.
2. Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
3. Harç ücreti olan Hazırlık sınıfı öğrencilerimiz kendilerine tanımlanan harç ücretini yatırması gerekmekte olup herhangi bir ders kaydı yapmayacaktır.
4. Öğrencilerimiz; DEBİS kullanıcı adı ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. DEBİS kullanıcı adı: numaranız@ogr.deu.edu.tr şeklindedir. Şifre: daha önce hiç değiştirmediyseniz, doğum tarihinizin Gün/Ay/Yıl şifreniz olarak tanımlıdır. (sınav notlarını öğrenmek için DEBİS sistemini kullanmış olanların aynı kullanıcı adları ve şifreleri geçerlidir.)
5. Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci adı belirtip herhangi bir Ziraat Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
6. 26 Eylül 2024 günü saat 23:59’ da kayıt yenileme sistemi kapatılacak ve sınıf listeleri oluşturulacaktır.
7. Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, denz.ogrisl@deu.edu.tr iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
8. 2024-2025 öğretim yılı Güz yarıyılında Üniversitemiz Senato kararı gereği sınav uygulama esaslarımızda belirtilen devam mecburiyeti şartlarını sağlaması gerekmektedir.
9. Fakültemizde bağıl değerlendirme sisteminde eğitim verilmektedir.
10. 30 Eylül 2024 Tarihinde Fakültemizde 1. Sınıfa başlayacak olan 1. Sınıf öğrencilerimize Oryantasyon Programı uygulanacak olup bütün 1. Sınıf öğrencilerimizin katılımı zorunludur. (Saat 09:00’da Denizcilik Fakültesi Çakabey konferans salonunda bulunması gerekmektedir. )
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMLERİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİMİZ;
- Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2., 3. ve 4. sınıf ) 26 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ VE GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİMİZ;
- Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2., 3. ve 4. sınıf ) 32 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.
- Güz yarıyılında açık deniz uygulama eğitiminde olacak öğrenciler mutlaka öğrenci işlerine dilekçe ile başvuruda bulunarak MEN 3102 uygulamalı eğitimler derslerine kayıtlanmaları ve varsa alttan aldıkları derslerin silinmesi için öğrenci işlerine bilgi vermeleri gerekmektedir.
- DUİM ve GMİM öğrencilerinin 4. Sınıftan ders alabilmeleri için stajlarını ve uygulamalı eğitimlerini tamamlamaları gerektiğini unutmamaları ve uygulamalı eğitimler komisyonu değerlendirme sınavlarına katılmaları zorunludur. Öğrenci web ders kaydını yapmış olsa dahi birim uygulamalı eğitimler komisyonunun değerlendirmesine göre staj ve uygulamalı eğitimlerini tamamlamayan öğrencilerin ders kayıtları üzerlerinden silinerek tamamlaması gereken uygulamalı eğitimler yüklenecektir.
BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEÇERLİ OLAN AÇIKLAMA
- Genel not ortalaması 1,79 ve altında olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri (Yeni bir derse kayıtlanamaz) alamazlar.
- Ortak zorunlu derslerden (Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri) 1.80 barajı aranmaz.
- Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması) 1,80 ve üzerinde olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri (Yeni bir derse kayıtlanabilir) alabilirler.
- Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.
- Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir.
- Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan derslerde son alınan not geçerlidir.
- Güz yarıyılı sonunda Mezuniyet aşamasında olup Diploma projesi dersine kayıtlanacak öğrenciler Öğrenci işleri ile irtibata geçerek ders kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
- Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması vardır.
- Açılmayan seçmeli dersleri seçen, ders değiştirme ve ilave ders seçmek isteyen öğrencilerimiz yukarıda belirtilen kayıt yenileme tarihleri arasında ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini yapmak kaydıyla ekle/çıkart işlemlerini 30 Eylül – 02 Ekim 2024 tarihleri arasında Fakültemiz web sayfasında bulunan ders değişikliği formunu doldurarak Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmeleri (şahsen veya eposta ile) gerekmektedir.
- Azami ders yükü sınırını aşmamak ve ilgili dersin önşartını sağlamak koşuluyla en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere, önceki yarıyıllarda aldığı tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması (GNO) 2.5 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıldan 1 ders; genel not ortalaması (GNO) 3 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıllardan 2 ders alabilirler. Üst yarıyıldan ders almak isteyen öğrenciler web kayıt sonrasında (30 Eylül – 02 Ekim 2024 tarihleri arasında) danışman ve bölüm başkanının onayı aldıktan sonra dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosu’na (şahsen veya e-posta ile) müracaat edeceklerdir.
10. İnternet üzerinden DERS kayıt yenileme işleminin adımları aşağıda belirtilmiştir:
- Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr) yanıp sönen Web Kayıt satırını tıklayarak http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.
- DEBİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilecektir. Kullanıcı adınızda numaranız dan sonra sağ tarafta bulunan e-posta sunucusunda öğrenci olduğunuzu belirten @ogr.deu.edu.tr seçeneğini doğru olarak seçildiğinden emin olunuz.
- Öğrencinin adres bilgilerindeki eksikliklerin tamamlaması veya adres bilgilerini güncellemesi gerekmektedir.
- Ders Kayıt ekranında tekrar edilecek dersler ve dönemin dersleri görünecektir.
- 3. ve 4. Sınıfta verilmekte olan seçimlik derslerde kontenjan uygulaması vardır.
- Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında (23 Eylül – 26 Eylül 2024 tarihleri arasında) İşlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için öğrenci akademik danışmanıyla irtibata geçmekle yükümlüdürler.
- Danışman hocanız onay verdikten sonra Ders Kayıtlarınızı sınıf oluşturmalar yapıldıktan sonra (27 Eylül 2024 tarihinde) DEBİS üzerinden kontrol ediniz.
- Ders seçiminde, herhangi bir sıkıntı varsa seçimin yenilenmesi için öğrenci işleri ile irtibata geçerek tekrar kayıt hakkı istenecek,
- E-DEVLET ÜZERİNDEN AKTİF ÖĞRENCİ OLARAK GÖRÜLEBİLMENİZ İÇİN MUTLAKA 23 Eylül 2024 – 26 Eylül 2024 TARİHLERİ ARASINDA DERS KAYDINIZI YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR. (DUİM VE GMİM ÖĞRENCİLERİMİZDEN SATJDA OLUP DERSE GELEMEYECEK DURUMDA OLAN ÖĞRENCİLERİMİZ 2024-2025 ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI İÇİN AÇIK DENİZ STAJI YÜKLENMESİ GEREKMEKTEDİR.)
- Ders seçimi işleminden emin olunduktan sonra “Kaydı Tamamla” butonunu tıklayarak kayıt yenileme işlemi tamamlanmış olacaktır. Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.
- 4. SINIF öğrencileri ders kayıtlarını yaparken mezuniyet aşamasında olduklarını unutmamalı ve 240 AKTS’lik derslerden başarılı olması ve GNO 4 üzerinden 2.00 olmalıdır. Yarıyıl bazında AKTS’lerinizi (Her yarıyılda 30 AKTS olacak şekilde) kontrol ediniz. Ders seçimlerinizi yukarıda ki açılamalar doğrultusunda danışmanınız ile birlikte kaydınızı tamamlayınız.
- Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.
- Web kayıtlarınızı onaylayıp danışman hocanız da onayladıktan sonra DEBİS üzerinden ders kayıtlarınızı kontrol ediniz.
Tüm Öğrencilerimize Başarılar Dileriz.