08.02.2023 – 2022-2023 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme Duyurusu

08-02-2023

2022-2023 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI

DERS KAYDI & KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ  HAKKINDA  DUYURU

2022-2023 öğretim yılı bahar yarıyılında ders kaydı ve kayıt yenileme yaptıracak tüm öğrencilerimiz, Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerini yapmakla yükümlüdürler.

Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  1. Kayıt yenilemeler 13 Şubat 2023 Pazartesi saat: 10:00  başlayacak 15 Şubat  2023 Çarşamba günü 23:59 saatleri arasında internet aracılığı ile yapılacaktır.
  2. Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
  3. Hazırlık sınıfı öğrencilerimizin Yabancı Diller Yüksekokulunun ders kayıtları talimatlarına (Duyurularına) göre işlemini yapmaları gerekmektedir.
  4. Öğrencilerimiz,

* DEBİS kullanıcı adı ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler.

* DEBİS   kullanıcı   adı: numaranız@ogr.deu.edu.tr şeklindedir. Şifre: daha önce hiç değiştirmediyseniz, doğum tarihinizdir. (Gün/Ay/Yıl) (sınav notlarını öğrenmek için DEBİS sistemini kullanmış olanların aynı kullanıcı  adları ve şifreleri geçerlidir.)

  1. Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci adı belirtip herhangi bir Ziraat Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
  2. 16 Şubat 2023 günü saat 15:00’  da kayıt yenileme sistemi kapatılacak ve sınıf listeleri oluşturulacaktır.
  3. Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, ogrisl@deu.edu.tr  iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
  4. Fakültemizde  Bağıl Değerlendirme Sisteminde Eğitim Verildiğinden;

DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 26 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ VE GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİNDE

*      Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.,3.ve 4.sınıf ) 32 kredi saatlik, derse kayıt olabilirler.

BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEÇERLİ OLAN AÇIKLAMA

*      Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması)   1,79  ve altında  olan öğrencilerimiz yeni bir derse kayıt yapamazlar.

*      Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması)  1,80  ve  üzerinde  olan öğrencilerimiz yeni bir derse kayıt yapabilir.

*     Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.

*      Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir.   Not  yükseltmek  amacıyla  tekrarlanalan  derslerde  son  alınan  not  geçerlidir. 

*    Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması vardır.

*    Açılmayan seçmeli dersleri seçen, ders değiştirme ve ilave ders seçmek isteyen öğrencilerimiz yukarıda belirtilen kayıt yenileme tarihleri arasında ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini yapmak kaydıyla ekle/çıkart işlemlerini 20 Şubat 2023 – 24 Şubat 2023 tarihlerinde Fakültemiz web sayfasında bulunan ders değişikliği formunu doldurarak imzalı olarak  Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmeleri (şahsen veya eposta ile) gerekmektedir.

*    Azami ders yükü sınırını aşmamak ve ilgili dersin önşartını sağlamak koşuluyla en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere, önceki yarıyıllarda aldığı tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması (GNO) 2.5 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıldan 1 ders; genel not ortalaması (GNO) 3 ve üzeri olan öğrenciler üst yarıyıllardan 2 ders alabilirler. Üst yarıyıldan ders almak isteyen öğrenciler web kayıt sonrasında (20 Şubat – 24 Şubat 2023 tarihleri arasında) danışman ve bölüm başkanının onayı aldıktan sonra dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosu’na (şahsen veya eposta ile)müracaat edeceklerdir.

  1.  İnternet üzerinden kayıt yenileme işleminin adımları aşağıda belirtilmiştir:

*     Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr) yanıp sönen Web Kayıt satırını tıklayarak   http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.

*    DEBİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilecektir. Kullanıcı adınızda numaranız dan sonra sağ tarafta bulunan e-posta sunucusunda öğrenci olduğunuzu belirten  @ogr.deu.edu.tr seçeneğini doğru olarak seçildiğinden emin olunuz.

*    Öğrencinin adres bilgilerindeki eksikliklerin tamamlaması veya adres bilgilerini güncellemesi gerekmektedir.

*    Ders Kayıt ekranında tekrar edilecek dersler ve dönemin dersleri görünecektir.

*    3. ve 4. Sınıfta verilmekte olan seçimlik derslerde kontenjan uygulaması vardır.

*    Öğrenciler, kayıt işlemi sonrasında (13 Şubat – 15 Şubat  2022 tarihleri arasında) İşlemin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek ve onaylanmamış olan kayıtlar için danışmanlarıyla irtibata geçmekle yükümlüdürler.

*     Danışman hocanız onay verdikten sonra Ders Kayıtlarınızı sınıf oluşturmalar yapıldıktan sonra (18 Şubat 2023 tarihinde) DEBİS üzerinden kontrol ediniz

*     Web kaydı esnasında Ders seçiminde, herhangi bir sıkıntı varsa seçimin yenilenmesi için öğrenci işleri ile irtibata geçerek tekrar kayıt hakkı istenecek,

* E-DEVLET ÜZERİNDEN AKTİF ÖĞRENCİ OLARAK GÖRÜLEBİLMENİZ İÇİN MUTLAKA 13 Şubat 2023 – 15 Şubat 2022 TARİHLERİ ARASINDA DERS KAYDINIZI YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR. (DUİM VE GMİM ÖĞRENCİLERİMİZ 6. Yarıyılda AÇIK DENİZ EĞİTİMLERİNİ YAPACAKLARINDAN 2022-2023 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI İÇİN AÇIK DENİZ EĞİTİMİNE DERS KAYDI YAPACAKLARDIR.)

*    Ders  seçimi  işleminden  emin  olunduktan  sonra  “Kaydı  Tamamla”  butonunu  tıklayarak  kayıt  yenileme  işlemi tamamlanmış olacaktır. Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.

 

*   Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.

* Web kayıtlarınızı onaylayıp Danışman hocanız da onayladıktan sonra DEBİS üzerinden ders kayıtlarınızı kontrol ediniz.

 

ÖĞRENCİLERİMİZE YENİ DÖNEMDE BAŞARILAR DİLERİZ.

DEKANLIK


Font Boyutunu Değiştir
Kontrast